بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

قابل توجه برخی خواص مذهبی و الگو

به نقل از سرویس فرهنگی فائزون

در روزهای گذشته بخصوص در ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین شاهد برخی نابرابری ها و تبعیض ها درتوزیع عادلانه پول  بین برخی هیاتها توسط تیم ..... استان  بودیم در حالی که در نقاط مختلف شهر بودند هیاتی که با دارا بودن چند برابر جمعیت  عزاداران و انجام کارهای فرهنگی مفصل ، پول و هزینه ناچیزی آن هم از منابع سازمان تبلیغات  که برای کلیه هیاتها یکسان بود دریافت کردند وبخش عمده هزینه ها  با هزینه شخصی اعضای هیات امنا گردانده شد. دیدیم تعجب و شگفت مردم شرکت کننده را در موقع نظاره خودروی گران قیمت و تجملاتی  برخی افراد مذهبی و سرشناس  شهرمان را که دور از انتظار می باشد و باعث بدبینی مردم و رواج اشرافیگری بخصوص در بین مذهبیون و چهره های موجه که بعضا از ذاکران اهل بیت می باشند و شهرت و آبرویشان از راه نفس زدن در باب مظلومیت اهل بیت و راه آنان که مبارزه و شهادت در مواجهه با همین پدیده اشرافیگری و نابرابری بود بدست آمده ، ذکر چند نکته ضروریست :

در اینجا نامی از کسی برده نمیشود ولی روی سخنمان با کسانی است که به وضوح گلایه بسیاری از مردم و عوام شرکت کننده در مراسم عزای امام حسین را بخاطر نوع ماشین مدل بالا و انتظار نداشتن از ایشان مشاهده نمودیم.

داستان تلخ گرایش به اشرافیت مربوط به عصر حاضر نبوده و گذشته و حال بنی آدم را نیز ، تحت الشعاع خویش قرار داده و همیشه تاریخ امت ها و ملت های گوناگونی روی این کره خاکی ، زمین گیر این پدیده شوم و شیطانی گردیده اند. چرا که وجود و رواج اشرافی گری  در هرجامعه ای به گسترش رذائل اخلاقی همچون ،خودبرتر بینی اشراف، بی عدالتی  در تخصیص عمومی مواهب و امکانات مادی یک جامعه  و فساد اداری و گسترش خوی  استکبارگری در طبقه اشراف  و ... منجر شده که در نتیجه موجب گسست اتحاد ملی و شورش های ملی طبقه های مستضعف  و اضمحلال امنیت آن جامعه خواهد شد.

قران این پدیده زشت را مورد نکوهش و عواقب مهیب آن را برای مردم یک جامعه تبیین نموده است.

لکن حبل المتینی چون علی (ع) که قرانی ناطق است در برخورد با مصادیق متعدد اشرافیگری ،حجت را بر تشنگان معرفت علوی تمام کرده است.

شاید گونه عتاب حضرتش با شریح قاضی ، وقتی که شنید شریح ، خانه ای به مبلغ هشتاد دینار خریده است، یکی از عبرت انگیزترین آموزه های حکومتی ، برای تمام اعصار باشد.

 گزیده های زیرمنتخبی از فرازهای مقام معظم رهبری ،امام خامنه ای (حفظه الله)در دیدارهای مختلف  خطاب به برخی خواص می باشد که جهت روشن شدن موضوع آن را منتشر می کنیم :

در راه اسلام و انقلاب باید از خیلی شهوات حلال هم گذشت : حضرت آقا می فرماید : در این راه از خیلی چیزها باید گذشت ، نه فقط شهوات حرام بلکه از شهوات حلال نیز باید گذشت

_ به حد ضرورت اکتفا کنید و اندازه نگه دارید، اینها ما را از مردم دور می کند. مذهبیون و روحانیون به تقوا و ورع و بی اعتنایی  به دنیا در چشمها شیرین شده اند . بدون ورع و بدون دورانداختن دنیا نمیتوان در چشمها شیرین ماند. مردم رودر بایستی ندارند، خدا هم با کسی رودر بایستی ندارد.

_ حضرت آقا (حفظه الله) در پاسخ به پرسشهای دانشجویان در دانشگاه شریف در سال 1/9/78 اینطور  فرمودند : شما بدانید که گرایش اشرافیگری آن چیزی نیست با قانون و با دادگاه  و امثال اینها علاجش کرد. این از جمله مقولاتی است که باید فضای عمومی کشور ، احساسات مردم ، خواست مردم و به تعبیر رساتر  فرهنگ عمومی مردم  آن را دفع کند تا علاج شود. آن کسانی که به اشرافیگری گرایش دارند و دلشان برای اشرافیت لک میزند- یعنی خوردن و پوشیدن و زندگی کردن و مشی به سبک اشراف  و دور از زندگی متوسط مردم  ، یکی از این کارهایی که میکنند این است که این دید و ذهنیت را در مردم به وجود می آورند که این چیز خوبیست و ارزش است. کما اینکه قبل از انقلاب اینگونه بود.

_ فرمایشات حضرت آقا در مراسم بیعت هزاران نفر از نمایندگان کارگران سراسر کشور :

تکلیف الهی ما و مقتضای عدالت اسلامی این است که همه افراد جامعه از هر قشری  ، برخورداریهای لازم و مناسب شان انسانی یک مومن را داشته باشند و تبعیضها و بهرهمندیهای ناحقی که در جوامع فاسد دنیا وجود دارد  و در جامعه قبل از انقلاب ما نیز به بدترین شکل وجود داشت و هنوز بقایای ان به کلی از بین نرفته است ، برچیده شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
کرمانشاه پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 11:41

توهین محمدحسین ترکمن مدیرمسوول ابوذر کرمانشاه به نمایندگان مجلس
http://www.maghrebnews.ir/hamedan/archives/post_74.php

توهین نکرده واقعیت را گفته وانتقاد کرده وعلت عقب افتادگی غرب کشوررا بیان نموده .اتفاقا؛امام خمینی ره ومقام معظم رهبری بارها براصل وحدت وژرهیزاز تفرقه سخنان فراوانی رافرموده اند وانگارنمی خواهیم بفهمیم ویا خودمان را به نفهمیمی میزنیم .
این هن انتقاد برادرترکمن :مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: وقتی ما 30 نماینده داریم در 30 جبهه متفاوت، آن وقت یک وزیر هم اگر یک آب‌نبات چوبی دست اینها بدهد کار تمام است؛ ولی وقتی 30 تا متحد در مجلس باشند چهار تا پتروشیمی هم به آنها می‌دهند، دیگر نمی‌شود با آنها برخورد کرد، 30 تا نماینده‌اند، استیضاح می‌کنند، پوست از کله‌ات در میاورند، آن موقع مردم منتفع می‌شوند، اما وقتی در دعواهای خودمان هستیم، مردم منتفع نمی‌شوند.

کیانی پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 22:38

کرمانشاه تا کنون اصفهانی و ترک و لرها را تجربه کرده خیری ندیده یکبار هم بچه های بومی و بدون ضد وبند را می آزمایدما کاشتیم و دیگران خوردند حالاما هم تا فرصتی هست به بچه بی حاشیه هما نندترکمن وفلاحت بیشه میگوییم بیایند شاید کرمانشاه و کرمانشاهی به آنچه حقش است برساند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد