بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

استاندارغیربومی انتخاب شد.



یکی ازنمایندگان کرمانشاه خبردادکه پس ازکش وقوس های فراوان،هئیت دولت ،آقای رضایی بابادی از سوی وزارت کشور جهت تصدی استانداری کرمانشاه به دولت معرفی شده بود،انتخاب وبزودی سکانداراستان خواهدشد.

این درحالی است که برخلاف خواسته نمایندگان استان در جلسه ای قبل از تصمیم معرفی آقای زضای بابادی ،پیشنهاد دادند که فردی بومی برای تصدی استانداری استان انتخاب شود که وزیر کشور زیربارنرفت و گفت در این خصوص تصمیم گرفته شده است.

خلاصه به این ترتیب آقای رضایی بابادی در دولت رای آورد وبعنوان استاندار کرمانشاه معرفی شد.

دردولت های گذشته اکثرا"مسئولین استان غیربومی بودندواین همیشه موردانتقاد واعتراض کرمانشاهیان اصیل وانقلابی بودو

هست.

بعدازاصفهانی ها،تهرانی ها،شیرازیها،شهرکردیهاو.....حالا نوبت آبادان است.ابراهیم رضایی بابادی اهل آبادان است و سابقه استانداری خراسان جنوبی و معاونت استانداری تهران را در کارنامه خود دارد.

انشاءالله ایشان بتواندبرای استان مظلوم که همیشه با عدم توجه کافی روبرو شده است منشاءخیر وبرکت باشدوقدم های

مثبتی بردارندوازمدیران لایق ،کاربلدودلسوزوحافظ بیت المال استفاده وازتمامی نیروهای بومی نهایت حمایت وبهره برداری از

خدمات آنهابرای مردم استان که ازبیکاری،اعتیاد،فساد اخلاقی ،دزدی وجنایت رتبه بالائی دارد ودرعذابندنماید.

سوابق وچگونگی انتخاب ایشان را درادامه مطلب مطالعه فرمائید  

سوابق و پیشینه ابراهیم رضایی بابادی

آقای مهندس رضایی بابادی، از نیروهای قدیمی وزارت کشور، سالها تجربه معاونت استانداری را در سه استان و خاصه استانداری تهران به عنوان معاون سیاسی امنیتی در پرونده دارند و در سال آخر دولت آقای خاتمی نیز تجربه استانداری خراسان جنوبی را هم به تجربیات خود افزوده اند.

آقای ابراهیم رضایی بابادی اصالتا از مردم بختیاری و بزرگ شده آبادان هستند. ایشان چهره ای اصلاح طلب و عملگرا هستند و در تجربیات اجرایی قبلی خود، به جایی تئوریسین بودن و نظریه پردازی، ترجیح داده اند که نیرویی اجرایی باشند و درعین حال، از تبلیغات رسانه ای هم به دور بوده اند؛ برای همین هم در کل اینترنت، تنها یک تصویر از ایشان وجود دارد.

نکته دیگر آنکه برخلاف آنچه در برخی وبلاگ ها و سایت ها مطرح شده، آقای ابراهیم رضایی بابادی نه توسط معاون پارلمانی وزیر کشور بلکه با توجه به سوابق و روابط و با حمایت یکی از افراد ذینفوذ دولت و شورای مشورتی، جزو گزینه هایی تعیین شده بودند که قرار بود متصدی یکی از استانداری های کشور شوند و اخیرا به یکباره و با حمایت جناب آقای میرولد(معاون سیاسی وزارت کشور) به عنوان گزینه استانداری کرمانشاه مطرح شدند.

سوال روز: چرا گزینه بومی استانداری کرمانشاه با گزینه ای غیربومی عوض شد؟!

فارغ از توانمندی های جناب آقای رضایی بابادی، سوالی که باید مطرح شود این است که استانداری کرمانشاه چگونه به اینجا رسید؟ و مگر قرار نبود که یک استاندار بومی برای کرمانشاه معرفی گردد؟

دراینجا باید بازگشتی داشته باشیم به هشدارهای مکرر خود؛ هشدار نسبت به تشتت موجود استان و اینکه برخی مسوولین تأثیرگذار، به این نتیجه رسیده اند که تنها چاره اختلافات کرمانشاه، گزینه غیربومی است (بماند که برخی دیگر نیز در این میان قصد ماهیگیری از آب گل آلوده را نموده و تلاش نمودند از چندپاره شدن استان کرمانشاه، برای انتصاب افراد مورد نظر خود بهره گیرند)، که فراز زیر (منتشر شده در تاریخ دوشنبه 15 مهر1392) گوشه ای است از آن هشدارها:

«... وزارت کشور از فعالان استان ها درخواست نمود که افراد مورد نظر خود برای استانداری استان های مربوطه را معرفی نمایند اما متأسفانه در استان کرمانشاه و به دلیل تشتت مسبوق به سابقه فعالان این استان، کار را به جایی رساند که تعداد گزینه های معرفی شده، از مرز 40 نفر هم گذشت. گزینه هایی که تا همین چند روز قبل نیز به جمع آنها افزوده می گشت و فقط در یک مورد، یکی از چندین مجموعه سیاسی اصلاح طلب استان، 5 نفر و مجموعه ای دیگر، 4 نفر را به وزارت کشور معرفی نمودند. گزینه هایی که البته خیلی از آنها در حد و شأن چنین مسوولیتی نبودند و باعث تخریب چهره فعالان و تشکل های سیاسی کرمانشاه در مرکز گردیدند. به هرحال، روند ناصواب معرفی گزینه های پیشنهادی در سطح استان، کار را بدانجا رساند که برخی از افراد تأثیرگذار در انتخاب استانداران، بدین باور رسیدند که بهترین انتخاب برای استانداری کرمانشاه، گزینه غیربومی است و درهمین رابطه نیز چند گزینه غیربومی در خلال ایام گذشته، مورد توجه وزارت کشور قرار گرفتند که آخرین ایشان...»

آری ما هشدار داده بودیم(برای اطلاع بیشتر، بر روی دو لینک پایانی نیز کلیک نمایید) و البته، بسیاری از افراد دلسوز هم به شدت نگران تخریب ها برخی هم استانی های ... بودند و به همین دلیل هم وقتی هفته گذشته و پس از گفتگو با یک منبع موثق، به صراحت اعلام کردیم که "انتخاب استاندار کرمانشاه در روز یکشنبه صورت نگرفته و به روز چهارشنبه موکول خواهد شد که طی آن، 5 استاندار جدید و از جمله استاندار کرمانشاه، به هیأت دولت معرفی خواهند شد" و در ادامه هم اعلام کردیم که استاندار کرمانشاه، یک مدیر بومی حامی دولت آقای روحانی خواهد بود.

در این میان، علیرغم اصرار برخی کاربران، از ذکر نام گزینه ها اجتناب کردیم که از برخی تخریب ها به واقع می ترسیدیم. لیکن به دوستان خود و افرادی که تماس موردی می گرفتند، اعلام کردیم که دو گزینه شایسته بومی، برای فینال تعیین استاندار کرمانشاه انتخاب شده و نام ایشان را هم با افتخار اعلام می کردیم که اگر هریک هم انتخاب می شدند، کرمانشاه دارای استانداری بومی و همسو و حامی دولت تدبیر و امید می گردید.

اما متأسفانه نخبه کشی مألوف کرمانشاه، یکبار دیگر تکرار گردید و تخریب ها آغاز گردید. تخریب هایی که پس از جلسه روز یکشنبه دولت و اطمینان برخی مبنی بر عدم معرفی گزینه مورد نظرشان، به یکباره کاملا اوج گرفته و با اعمال نفوذ برخی افراد ذینفوذ مقیم مرکز توأم گردید تا به یکباره از روز دوشنبه اخباری منتشر گردد که از ورود یک گزینه غیربومی به جمع گزینه های استانداری کرمانشاه حکایت داشته باشد. گزینه ای که کمتر از یکروز و در شبانگاه روز دوشنبه و صبح سه شنبه، مشخص گردید که برای استان کرمانشاه، نهایی شده است. جهت اطلاع باید متذکر شود که جناب آقای ابراهیم رضایی بابادی، تا پیش از این وقایع، برای استانی دیگر مد نظر بود که به یکباره به ایشان اعلام گردید که باید برای استان کرمانشاه آماده شوند و ...

در اینجا لازم است باردیگر یادآور شود که موضوع این بحث، اصلا شایستگی و توانمدی آقای رضایی بابادی نیست که ایشان قطعا شایستگی استانداری در هر استان ایران را دارند اما موضوع اینجاست که علیرغم تأکید رییس جمهور محترم و سیاست خود وزارت کشور مبنی بر «بومی گزینی» در استانداری ها، چرا یک گزینه غیربومی برای کرمانشاه معرفی شد؟ آیا کرمانشاه هیچ مدیر شایسته ای در حد استانداری نداشت؟

آقایان اگر با محمدرضا شعبانی مشکل داشتند، چرا بر روی نام افرادی چون دکتر خرمشاهی، حاج جعفر همتی، دکتر سعیدی، دکتر دل انگیزان، آقای محمودیان، آقای حیدری، مهندس میرزایی و ...، قلم قرمز کشیدند؟! افرادی که اکثر ایشان، به جرأت می توان گفت که در حد وزارت هستند....

نکته: آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور، در جلسه دیشب و در پاسخ به نمایندگان استان که نسبت به انتخاب یک استاندار غیربومی اعتراض کرده بودند، گفته اند: "مگر شما گزینه مشخصی را به ما معرفی کرده بودید که ما او را منصوب نکرده باشیم؟!"

نظرات 1 + ارسال نظر
خبرداد یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 17:16

سلام دوست عزیز ازسایت خبری خبرداد مزاحمت شدم اگه دوست داشتی تو سایت ما مطلب بزاری ولینگ بشی مارو به اسم سایت خبری تحلیلی خبردادhttp://www.khabardad.ir/لینگ کن وخبربده تا شما رو لینگ کنم منتظر شماهستم ارادتمند خدامرادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد